Nikogo już nie dziwi, że nie każda kobieta ma potrzebę posiadania dzieci. Jednak dla większości Pań posiadanie potomstwa jest bardzo ważną sprawą w życiu. Czasem może to opierać się nawet o spełnienie największego w życiu marzenia. Czas ciąży jest bardzo wyjątkowy, dlatego jeszcze przed podjęciem decyzji o powiększeniu rodziny powinniśmy zdecydować trzeba podjąć pewne kroki, aby dobrze do niej się przygotować. Oto trzy najważniejsze obszary, o które warto zadbać.  

Odpowiednia suplementacja – jako czynnik wspomagający rozwój.  

Można ją podzielić na dwa rodzaje pierwsze jeszcze, kiedy planujemy zajście w ciążę, a następny już w trakcie ciąży.Otóż, dobry ginekolog kraków z pewnością nam doradzi stosowanie kwasu foliowego, który ba udowodnione dobroczynne działanie na rozwój układu nerwowego dziecka. Suplementacje kwasem foliowym powinno się stosować na trzy miesiące przed planowanym poczęciem oraz w pierwszym trymestrze ciąży. Kolejne miesiące stoją pod znakiem ogólnej suplementacji, która dostarczy odpowiednią ilość witamin i minerałów. Jednym z bardzo ważnych czynników jest kwas omega-3, który wpływa na rozwój i prace mózgu. Preparatów dla młodych mam jest bardzo dużo i trzeba pamiętać byt znaleźć w tym wszystkim złoty środek by nie nadziać się na preparaty mogące zaszkodzić zdrowiu mamy i dziecka.  

Dobrze dobrane ćwiczenia fizyczne 

Ruch i ćwiczenia fizyczne powinny być nieodzownym elementem każdej niezagrożonej niczym ciąży. Zaleca się je paniom o mniejszej aktywności fizyczne jak i tym regularnie ćwiczącym. Choć tych drugich niespecjalnie trzeba zachęcać do aktywności fizycznej. Jednak nie każdy rodzaj ćwiczeń jest dozwolony dla ciężarnych. Z pewnością ćwiczenia siłowe i długodystansowe bieganie musi zostać ograniczone. Warto zatem wdrożyć ćwiczenia relaksujące, rozciągające i odciążające kręgosłup, który i tak jest mocno obciążony pod naporem wód płodowych oraz masy dziecka. W pierwszym trymestrze ciąży dozwolony jest również basen, choć tu trzeba bardzo uważać na ewentualne zakażenia dróg rodnych. Im bliżej planowanego terminu warto stopniowo zmniejszać intensywność i częstotliwość ćwiczeń by nie narazić się na przedwczesny poród i nie zaszkodzić dziecku 

Odpowiednia dieta – klucz do zdrowia.  

Nie tylko w ciąży należy dbać o dietą. Jednak ciąża jest czasem szczególnym. Dobry ginekolog z Krakowa dobrze o tym wie, by zalecać pacjentkom dobrze zbilansowaną dietę. Mniejszym złem wydaje się zbytnie przybieranie na wadze. Większym zagrożeniem są substancje chemiczne zawarte w pożywieniu. Szczególnie należy uważać na ryby i owoce morza, które zwierają w sobie bardzo duże pokłady metali ciężkich mogące być powodem uszkodzenia płodu. Podobnie jest np. z arbuzami, które powodują silne zatrucia układu pokarmowego. Taki stan jest niepożądany na żadnym etapie ciąży. W ostatnim trymestrze ciąży warto unikać warzyw i owoców powodujących wzdęcia. Powodują one bóle i uczucie dyskomfortu. Nie można też przesadzać ze spożyciem czekolady, która powoduje zatwardzenia. Ostre parcie podczas oddawania stolca to duże ryzyko przedwczesnych skurczy macicy.