Przede wszystkim musimy zdawać sobie sprawę, że wynika wyszukiwania w Google dzielimy na te płatne (mowa o Google AdWords) oraz na organiczne (czyli naturalne). Szansą na pojawienie się naszej witryny w tych drugich wynikach jest zaindeksowanie naszej strony przez Google robota. Tak działa algorytm Google. Natomiast, by pojawić się w wynikach płatnych, musimy wykupić kampanię AdWords. Czym w ogóle jest pozycjonowanie organiczne? Tego dowiemy się w dalszej części artykułu. Zapraszam do wnikliwej lektury.

Pozycjonowanie organiczne. Na czym polega?

Z pewnością musimy zdawać sobie sprawę, że działania te polegają na odpowiednim zoptymalizowaniu kody strony www, znajdującej się na tej stronie treści oraz zdobywaniu linków. Wszystko to zmierza do wybicia strony firmowej na jak najwyższej pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania. Żeby osiągnąć jak najwyższej pozycje, na pewno musimy wprowadzić wiele zmian w kodzie strony. Trzeba wyeliminować znaczące błędy. Zmianami, które nie są widoczne dla użytkownika, to z pewnością zmodyfikowanie opisu description, tytuł strony, ustawienie właściwych przekierowań oraz musimy usunąć również duplikaty wewnętrzne. Liczy się także wartościowa i długa treść, odpowiednie tytuły artykułów lub opisów na stronie. Ważne jest skuteczne i równomierne linkowanie. Gdy już osiągniemy cel i wypozcyjonujemy naszą witrynę, wtedy nie możemy spocząć na laurach. Algorytmy Google są regularnie zmieniane i ulepszane. Zmianom podlegają rozmaite czynniki. Na przykład słowa kluczowe w tytule, opisie description, tekstach, nagłówkach. Ważna jest także długość tekstu oraz zagęszczenie słów kluczowych. Google przykłada także sporą wagę do szybkości wczytywania strony oraz jak często aktualizujemy naszą stronę www. Warto także pamiętać, że konkurencja nie śpi. W sytuacji, kiedy osiągniemy już zamierzone przez nas cele i nasza strona firmowa znajdzie się wysoko w wynikach wyszukiwania, dalej musimy dbać o naszą witrynę, uzupełniać ją nowymi tekstami, żeby strona www utrzymała się w wynikach Google. Jest to niezwykle ważne. Niestety niektórzy o tym zapominają. Wtedy efekt jest negatywny. Ich strona spada i znajduje się na kolejnych i dalszych stronach w wyszukiwarce Google. Przed tym musimy się ustrzec.

AdWords a pozycjonowanie organiczne – co wybrać?

Pozycjonowanie z pewnością zajmuje więcej czasu niż Google AdWords. W AdWords możemy stworzyć reklamę i ją aktywować. Wtedy wyniki są błyskawiczne. Jednak, czy nam się to opłaci? Możemy wydać więcej na kliknięcie w naszą stronę internetową, a zyski naszej firmy mogą tylko nieznacznie pójść w górę. Wtedy mamy do czynienia z nieracjonalnym podejściem do promowania naszej firmy w Internecie. Działania SEO tym różnią się od AdWords, że wymagają więcej czasu pracy oraz włożenia wiele wysiłku. Jednak gdy po kilku miesiącach już wybijemy naszą stronę firmową, wtedy możemy być bardzo zadowoleni, gdyż wejścia na naszą stronę rosną. To także oznacza pewną stabilizację. Zbudowaliśmy w ten sposób coś, co zwiększy zainteresowanie naszą ofertą osób, które wchodzą na naszą stronę z wyszukiwarki Google, a nie z AdWords.

SEM ASSISTANT Mateusz Kozłowski
ul. Opoczyńska 9/5
02-522 Warszawa
NIP 5711652076
WWW http://mateuszkozlowski.pl