Firmy zajmujące się telefoniczną obsługą klienta potrzebują dobrego systemu CRM, który umożliwi im szybkie i łatwe zarządzanie bazą danych. Program call center został stworzony z myślą o przedsiębiorstwach, które szukają prostego w obsłudze rozwiązania o wielu przydatnych opcjach. Co warto o nim wiedzieć?

Program call center – jak działa?

Odpowiednie zarządzanie bazą klientów jest kluczowe dla prawidłowego działania każdej firmy. Szczególnie w przedsiębiorstwach lub ich działach, które obsługują wielu klientów każdego dnia, dostęp do informacji dotyczących danego klienta ma ogromne znaczenie dla prawidłowości i skuteczności przeprowadzanych działań. Z tego względu większość firm decyduje się na nowoczesne systemy CRM. Do czego służy program call center?

Program call center to nowoczesny system CRM, który umożliwia tworzenie baz danych, obejmujących wszystkie kontakty firmy. Dzięki niemu wszyscy upoważnieni pracownicy będą mieli dostęp do bazy klientów i zamieszczonych w niej informacji, przypisanych do konkretnych odbiorców. Do każdego kontaktu może być przypisana indywidualna nazwa, podstawowe dane osobowe, nr NIP i PESEL, adres mailowy, strona www, a także dowolne inne informacje – firma może bowiem wprowadzić własne kategorie danych, które będzie uzupełniała zgodnie ze swoimi potrzebami.

Każdy pracownik może otrzymać własne konto, dzięki któremu będzie logował się do programu call center i zyska tym samym dostęp do wszystkich ważnych danych, związanych z klientami. Dzięki temu można znacznie usprawnić obsługę klienta, zwiększyć jej skuteczność, a także poprawić relacje z odbiorcami. Zastosowanie systemu CRM wpłynie pozytywnie na funkcjonowanie całej firmy.

System CRM – w jakiej firmie się sprawdzi?

Dobry system CRM to rozwiązanie, które powinno znaleźć się w każdej firmie, realizującej codziennie wiele połączeń telefonicznych. Dzięki niemu można bowiem w łatwy sposób zarządzać kontaktami, dodawać nowych klientów do bazy, a także edytować dane dotyczące poszczególnych odbiorców. Sprawia to, że każdy pracownik zyskuje aktualne informacje na bieżąco, co ułatwia przeprowadzanie dalszych rozmów z klientami i zwiększa ich skuteczność.

Program można wykorzystać w call center, contact center, windykacji czy telemarketingu – w każdym z działów sprawdzi się doskonale, umożliwiając szybkie i swobodne zarządzanie bazą kontaktów firmy, i to bez konieczności uzyskania akceptacji od zewnętrznego działu BOK.

Jakie są największe korzyści z zastosowania programu call center w swojej firmie?

System CRM to rozwiązanie, które wiąże się z wieloma zaletami, dlatego jest chętnie wykorzystywane w firmach o różnej wielkości, działających w różnych branżach. Do największych zalet programu call center należy:

– elastyczność – bazę kontaktów można szybko edytować, dodając nowe rekordy, wprowadzając własne kategorie danych oraz aktualizując informacje o klientach. Dzięki temu każda firma może dostosować system do swoich potrzeb, zyskując narzędzie w pełni do niej dopasowane.

– proste wdrożenie i obsługa – system CRM nie wymaga zakupu dodatkowego sprzętu czy długotrwałego wdrażania. Wystarczy zyskać do niego dostęp od wybranego operatora – wymagane jest jedynie podłączenie do Internetu. Później można z łatwością tworzyć nowe konta użytkowników, aby udostępnić swoim pracownikom wgląd do danych lub umożliwić im ich edycję. Obsługa systemu jest intuicyjna i poradzi sobie z nią każdy.

– stała aktualizacja bazy klientów – dzięki programowi call center można na bieżąco aktualizować informacje o wszystkich odbiorcach, a także dodawać nowe kontakty, dzięki czemu baza będzie zawsze aktualna,

– poprawa relacji z klientami – ponieważ pracownicy będą zawsze w posiadaniu aktualnych danych o swoich rozmówcach, mogą lepiej zadbać o ich potrzeby w trakcie rozmowy, co przełoży się na bardziej pozytywne relacje,

– większa skuteczność działu obsługi klienta – łatwy dostęp do bazy danych z najważniejszymi informacjami o klientach pozwoli pracownikom pracować z maksymalną skutecznością i wydajnością, co przełoży się na sukces całej firmy.