Problemy z kręgosłupem oraz bóle kręgosłupa są domeną osób starszych. Właśnie wtedy możemy dostrzec problemy, które są związane z kręgosłupem. Na pewno do nieprzyjemnych zdarzeń musimy zaliczyć ból w odcinku lędźwiowym. Ten wydatnie utrudnia nam funkcjonowanie codzienne. W takiej sytuacji ulgą dla nas może być właściwie dobrana rehabilitacja. To ważne, jeśli chcemy wyeliminować problemy bólu w kręgosłupie lędźwiowym.

Jakie są przyczyny bólu w kręgosłupie (w odcinku lędźwiowym)?

Najpierw wyjaśnijmy sobie, co może być przyczyną bólu kręgosłupa w lędźwiowym odcinku? Najczęściej ból w tym miejscu dotyczy osób między trzydziestym a pięćdziesiątym rokiem życia. Przyczyną takiego stanu może być na przykład zbyt mocne przeciążenie kręgosłupa, ucisk rdzenia kręgowego oraz uraz. W ocenie konkretnego rodzaju bólu kręgosłupa pomoże nam lekarz. W takiej sytuacji zalecana jest wizyta u specjalisty. Nie możemy pozwolić sobie na lekceważenie stanu kręgosłupa lędźwiowego. Gdy uraz będzie poważny, wtedy zalecana jest odpowiednia rehabilitacja kręgosłupa lędźwiowego. Jest to niezwykle ważne, aby działać szubko i zdecydowanie. W skrajnych przypadkach może być potrzebna operacja. Dzieje się tak zwłaszcza, gdy mamy do czynienia z przepukliną kręgosłupa.

Jakie wyróżniamy zabiegi rehabilitacyjne kręgosłupa lędźwiowego?

Jednym z najprostszych sposobów rehabilitacji są ćwiczenia dla kręgosłupa. Muszą one być wykonywane pod okiem profesjonalnego i doświadczonego rehabilitanta. Do tego typu treningów możemy zaliczyć trening na rowerze stacjonarnym, ćwiczenia na piłce oraz ćwiczenia gimnastyczne. Jest to bardzo ważne, aby gimnastyka nie przyniosła nam uczucia zmęczenia. Musimy o tym pamiętać. Gdy rehabilitujemy odcinek lędźwiowy, wtedy pomocne mogą okazać się właściwe masaże. Te powodują rozluźnienie spiętych mięśni oraz sztucznie pomagają pozbyć się zbędnego napięcia. Jest to wręcz kluczowe i powinniśmy zdawać sobie z tego sprawę.

Co powinniśmy wiedzieć o profilaktyce oraz zapobieganiu występowania bólu w kręgosłupie?

Musimy na pewno zdawać sobie sprawę, że kręgosłup mamy jeden i musimy o niego dbać jak najlepiej. Niezwykle istotne jest, aby nie doprowadzać do stanu przeciążenia kręgosłupa, na przykład podejmując się dźwigania ciężarów, które sporo ważą. Na pewno powinniśmy zastanowić się nad właściwą dawką ruchu oraz nad gimnastyką. Te mogą wyjść nam na zdrowie. Zdrowy tryb życia oraz umiejętne dysponowanie siłami, nie przeciążanie się i zachowanie umiaru w treningach są dla naszego kręgosłupa niezwykle ważne. Bądźmy ostrożni i zachowujmy się odpowiedzialnie. Wtedy unikniemy problemu z kręgosłupem.