Jeśli uda się nam zrozumieć to, jakimi metodami internauci trafiają na naszą witrynę, będzie także wiedzieć jakimi narzędziami się posługiwać. Najlepiej poznać najczęściej stosowane przez nich wyrażenia, które wpisują w wyszukiwarkę oraz na jakim miejscu w wynikach wyszukiwania sytuuje się nasza strona, gdy właśnie te słowa wprowadzimy w Google.

Tak naprawdę, użytkownicy zwykle pomijają drugą, a już na pewno dalsze strony wyników wyszukiwania. Jeśli tam właśnie znajduje się nasza strona, mamy marne szansę ku temu, że klienci będą natrafiać na naszą ofertę. Zainteresowani chętniej zdecydują się na produkty i usługi tych firm, które pojawiają się na samej górze wyników. Jeśli tak nie jest, czy pomoże nam kampania AdWords?

Jak sprawić, że nasza witryna będzie bardziej widoczna?

Często rekomenduje się inwestycję w działania SEO, lub innymi słowy w pozycjonowanie. Są to bowiem działania, których celem jest wzmocnienie pozycji naszej strony w wynikach wyszukiwania. Z uwagi na to, że większość użytkowników sieci korzysta z Gogle, nie ma sensu decydować się na pozycjonowanie w innych. Pozycjonowanie wymaga regularnej pracy i takich działań, które zagwarantują jak najbardziej trwałe efekty. Konieczne jest także doświadczenie, a także znajomość wszelkich technik pozycjonowania. Najlepiej zatem, jeśli zajmie się tym specjalista z branży SEO.

Google AdWords jako jedna z ciekawych opcji

Google Ads AdWords to po prostu program, który polega na publikowaniu płatnych boksów reklamowych w przestrzeni wyszukiwarki Google. Nasza reklama pojawi się zatem nad wynikami lub po ich prawej stronie. Niezwykle ceni się także to, że przekaz trafi wyłącznie do osób zainteresowanych, ponieważ będą to wyłącznie Ci, którzy wprowadzili odpowiednie frazy do wyszukiwarki. Wielką zaletą jest także możliwość samodzielnego kreowania reklam, co pozwala także na wybranie kluczowych słów. Kiedy tworzymy kampanię Google Ads, możemy sprawnie określić grupę docelową oraz cenę za każde klikniecie w reklamę.

Warto jednak wiedzieć, że to opłacalne rozwiązanie tylko w takim wypadku, gdy nasze możliwości finansowe pozwalają nam na zainwestowanie ponad 1000 zł każdego miesiąca. Oczywiście budżet na ten cel może być mniejszy, jednak w takim wypadku lepiej zająć się tym samemu. Okazuje się, że duża część kosztów może być związana z nadzorem kampanii, stąd kliknięcia będą jedynie odsetkiem posiadanego budżetu. Jeśli zdecydujemy się na prowadzenie kampanii na własną rękę, warto skorzystać z „kuponu na start”, gdyż ten oferuje nam 300 zł budżetu, jeśli wpłacimy jedynie 100 zł. Nawet gdy popełnimy jakikolwiek błąd, stracimy tylko to, co wpłaciliśmy sami. Płacenie po wykonaniu kampanii, to już o wiele większe ryzyko.

Podczas stosowania reklam AdWords, koniecznie postarajmy się o to, aby trafić do top3 wyników sponsorowanych. Statystyki udowadniają, że klienci którzy klikają w jeden z trzech pierwszych linków, to Ci bardziej zdecydowani. Co więcej, prościej jest pozyskać lead z kliknięcia w reklamę, uplasowanej w top3, niżeli z kliknięcia w reklamę na chociażby miejscu ósmym. Dodatkowo, klient wchodząc w reklamę na miejscu bardziej odległym, ma już prawdopodobnie za sobą sprawdzenie stron naszej konkurencji. Te na mogły być zatem o wiele wyżej w wynikach zarówno tych naturalnych, jak i tych sponsorowanych.