Rusza Piaseczyńska Karta Mieszkańca

Piaseczyńska Karta Mieszkańca

 

Od 1 lutego br. rusza Program Piaseczyńskiej Karty Mieszkańca. Skierowany jest do wszystkich mieszkańców gminy Piaseczno, którzy rozliczają swój podatek dochodowy w Urzędzie Skarbowym w Piasecznie oraz dla członków ich rodzin.

 

Gmina Piaseczno jest dość specyficzna na tle kraju. W przeciwieństwie do innych samorządów, walczących z niżem demograficznym, Piaseczno stara się nadążyć za wciąż rosnącymi potrzebami mieszkańców. Co roku gminie przybywa ich około 2 000. Niestety, nie wszyscy są tu zameldowani i nie wszyscy zgłaszają w urzędzie skarbowym zmianę swojego miejsca zamieszkania. – Aby pokazać, że zależy nam na komforcie życia naszych mieszkańców i aby zmobilizować tych, którzy jeszcze nie zdecydowali się na rozliczanie swojego podatku na naszym terenie, zdecydowaliśmy się na wprowadzenie Piaseczyńskiej Karty Mieszkańca – mówi Burmistrz Miasta i Gminy Piaseczno Zdzisław Lis. – Oferta Karty powinna przekonać osoby niezdecydowane oraz dać pewne przywileje tym, którzy od lat płacą swój podatek w Piasecznie – dodaje burmistrz.

 

Darmowe linie L

Na początek Program Piaseczyńskiej Karty Mieszkańca oferować będzie posiadaczom specjalnych kart elektronicznych darmowe przejazdy wszystkimi liniami gminnej komunikacji na liniach L, których organizatorem jest gmina Piaseczno. Programem objęte będą linie: L-2, L-5, L-12, L-13, L-17, L-19, L-24, L-25 na całej długości ich tras.

Dodatkowo, na nośniku Piaseczyńskiej Karty Mieszkańca będzie można zakodować bilet ZTM i używać tej karty tak, jak Warszawskiej Karty Miejskiej. Piaseczyńska Karta Mieszkańca stanowi formalnie uzgodniony z ZTM nośnik biletów długookresowych. Kartę będzie można doładować biletem długookresowym w dowolnym punkcie handlowym wyposażonym w terminal doładowujący WKM lub w jednym z biletomatów stacjonarnych bądź mobilnych – i korzystać z niej tak, jak z dotychczasowej karty zbliżeniowej.

Piaseczyńska Karta to również wygoda w korzystaniu z usług Biblioteki Publicznej Miasta i Gminy Piaseczno. Dzięki integracji danych umieszczonych na karcie z systemem informatycznym zapisanie się do biblioteki i wypożyczanie książek będzie bardzo ułatwione.

 

Dla kogo Karta Mieszkańca

Aby skorzystać z oferty, którą proponuje Piaseczyńska Karta Mieszkańca, należy złożyć wniosek o jej wydanie. Można to zrobić przez Internet na stronie www.karta.piaseczno.eu lub osobiście w siedzibie Referatu Obsługi Karty Mieszkańca przy ul. Puławskiej 5.

Przystępując do Programu przez Internet, do wypełnionego wniosku należy dołączyć aktualną fotografię oraz skan pierwszej strony zeznania podatkowego złożonego w Urzędzie Skarbowym w Piasecznie (podczas osobistego składania wniosku będzie możliwość wykonania zdjęcia na miejscu). Po odbiór Karty internauci musza przyjść osobiście do Referatu Obsługi Karty Mieszkańca przy ul. Puławskiej 5 w Piasecznie.

Składając wniosek osobiście, zameldowani mieszkańcy gminy Piaseczno oświadczają, że rozliczają swój podatek dochodowy na jej terenie i dołączają aktualną fotografię. Karta w takim przypadku wydawana jest od ręki.

Z Programu mogą skorzystać również osoby niezameldowane na pobyt stały na terenie gminy. W celu uzyskania Karty, oprócz zdjęcia, muszą one okazać pierwszą stronę formularza PIT za poprzedni rok rozliczeniowy złożonego w piaseczyńskim Urzędzie Skarbowym.

Dostarczona fotografia wraz z imieniem i nazwiskiem będzie nadrukowana na plastikową kartę posiadającą chip elektroniczny. Podczas osobistego składania wniosku będzie możliwość wykonania fotografii na miejscu lub zeskanowania posiadanego zdjęcia.

Kartę mogą otrzymać zarówno osoby dorosłe, jak i dzieci, w imieniu których wniosek składają rodzice lub opiekunowie prawni.

Karta będzie ważna przez dwa lata – po tym okresie trzeba będzie przedłużyć jej ważność, składając nowy wniosek przez Internet lub osobiście. Karta wydawana będzie bezpłatnie.

 

Korzyści z Kart Mieszkańca od 1 marca

– Aby rozładować kolejki, wydawanie Kart Mieszkańca rusza już od początku lutego, natomiast z Programu będzie można korzystać od 1 marca. Termin ten wynika bezpośrednio z umowy pomiędzy warszawskim ZTM a gminą Piaseczno, ustalającej zasady współpracy przy organizowaniu transportu publicznego przez trzy najbliższe lata – mówi Tomasz Pawlak, kierownik Referatu Obsługi Karty Mieszkańca. – Papierowe wnioski można również złożyć w Urzędzie Gminy przy ul. Kościuszki 5, ale wtedy trzeba będzie zdecydować, czy Kartę odbierzemy osobiście w siedzibie Referatu przy ul. Puławskiej 5, czy Urząd ma ją wysłać pocztą na adres wskazany we wniosku – dodaje kierownik Referatu.

 

Rozwój Programu

Serdecznie zapraszamy firmy, punkty usługowe i sklepy z naszego terenu do włączenia swojej oferty rabatowej do Programu Piaseczyńskiej Karty Mieszkańca. Podmioty chcące przystąpić do Programu prosimy o przesłanie na adres mailowy karta@piaseczno.eu zgłoszenia do Programu zawierającego dane firmy oraz propozycję ulg i rabatów dla posiadaczy Piaseczyńskiej Karty Mieszkańca. Po otrzymaniu maila Referat Obsługi Karty Mieszkańca skontaktuje się z Państwem w celu dalszych uzgodnień.

Formularz zgłoszeniowy dostępny jest na stronie www.karta.piaseczno.eu w zakładce „Partnerzy”.

Partner Programu uprawniony będzie do skorzystania ze specjalnie przygotowanego pakietu promocyjno-reklamowego.

– Mamy nadzieję, że zaproponowany przez nas Program przypadnie do gustu mieszkańcom i będą z niego chętnie korzystać. Chcemy, aby jedna karta niosła za sobą wiele korzyści dla mieszkańców i dla gminy – wyjaśnia burmistrz Zdzisław Lis.

Szczegółowy regulamin Programu oraz aktualności dotyczące Piaseczyńskiej Karty Mieszkańca dostępne są pod adresem www.karta.piaseczno.eu.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *